Het goed vindbaar zijn in een zoekmachine is anno 2014 een ontzettende must. Deze marketingdoelstelling behoort al jaren tot de primaire doelstellingen van een organisatie. Het is om die rede belangrijk voor bedrijven dat zij zowel voor on- als offline bezoekers gemakkelijk te vinden zijn om zo een optimale conversie te behalen. In dit artikel laten we jou op de belangrijkste punten kennis maken met SEO.
SEO staat voor Search Engine Optimalization. Het zorgt ervoor dat zowel particulier als bedrijven gemakkelijk binnen zoekmachines jouw bedrijf kunnen vinden aan de hand van door jou gekozen trefwoorden. Naast bedrijven die bekend zijn met jouw bedrijf, zijn er tal van potentiële opdrachtgevers die ook op zoek zijn naar een bedrijf dat hun optimaal van dienst kan zijn. Door SEO ben jij gemakkelijker te vinden voor deze potentiële opdrachtgevers wat jou als onderneming kan laten groeien.
Achter het gebruik van SEO schuilt altijd een doel dat je hoopt te bereiken. Voorbeelden van acties kunnen zijn dat zij extra informatie willen winnen in de vorm van een offerte, maar ze kunnen ook een actie verrichten in de vorm van de koop van een product. Dit doel kun je volledig afstemmen op jouw SEO strategie. Deze strategie kan leiden tot meer bezoekers op jouw website, wat automatisch leidt tot een hogere conversie op jouw website.